Samla in & få hämtat: Tjänsteavtal
Har din verksamhet större mängder elavfall och behöver upphämtning? Tecknar du vårt tjänsteavtal tillhandahåller vi dig med våra kärl (så kallade lastbärare) som du fyller med din elektronik, långa lysrör, övriga ljuskällor eller batterier. När lastbärarna är fulla kontaktar du oss, och vår transportör kommer och hämtar upp lastbärarna hos dig.
Är du en butik som samlar in elektronik från konsumenter eller en producent som deklarerar varor till oss? Kontakta oss för mer information.
Så fungerar Tjänsteavtalet
Standardupplägget innebär månadshyra av dina lastbärare där transport och återvinning ingår upp till 6 eller 12 gånger per kalenderår. Har du behov av en enskild hämtning kan vi erbjuda att göra en punktinsats, och då sker inget utbyte vid hämtningen.
Lastbärare levereras och hämtas av El-Kretsens transportör. Hämtning av fyllda burar beställs via transport@el-kretsen.se alt. 08-545 212 90. För varje hämtad lastbärare lämnas en tom i utbyte.
Den anslutna verksamheten åtar sig att följa El-Kretsens regler och sorteringsanvisningar. Samtliga lastbärare ägs av El-Kretsen AB.
För att läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter. Läs mer i vår integritetspolicy.
Tjänstekund och anteckningsskyldighet
Du som har Tjänsteavtal har skyldighet att rapportera in till Avfallsregistret. Om du tecknar vårt Ombudsavtal så sköter El-Kretsen rapporteringen till Avfallsregistret åt dig. För att ansöka om Ombudsavtal kan du fylla i vårt formulär nedan. Ombudsavtalet skickas sedan digitalt via vår e-signatursleverantör Oneflow, och signeras enkelt av avtalsansvarig med Bank-ID. Avgiften är 40 kr per rapport. Vill du se villkoren och hela Ombudsavtalet? Klicka här.
Du som inte har Tjänsteavtal, men behöver lämna farligt avfall, behöver också rapportera in till Avfallsregistret. Om du använder dig av vår app Verksamhetsavfall, så sköter El-Kretsen din rapportering till Avfallsregistret åt dig. Läs mer om Verksamhetsavfallsappen.